۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
تاریخ ایجاد: ۱۳۹۷ شنبه ۵ آبان   تاریخ بروزرسانی: ۱۳۹۷ شنبه ۵ آبان   

به گزارش روابط عمومي موسسه خيريه كوثر مشيز: دكتر محمدرضا پورابراهيمي نماينده مردم كرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي به همراه معاون بهزیستی، مدیرکل امور مالیاتی، معاون موسسه خیریه کوثر مشیز و مدیر دفتر هلدینگ آفرینش کرمان از مركز توانبخشي و نگهداري معلولين ذهني شهيد فياض بخش وابسته به موسسه مشيز بازديد كردند.

 

در اين ديدار دكتر پورابراهيمي ضمن ابراز احساسات به فرزندان معلول حاضر در اين مركز گفت: اقدامات انجام شده در موسسه مشيز قابل تقدير است و اجر اين زحمات در پيش خداوند گم نخواهد شد.

 

وي با اشاره به شرايط سخت اقتصادي كشور تصريح كرد: قطعا در شرايط فعلي اقتصادي كشور، هزينه نگهداري اين فرزندان معلول نسبت به گذشته چندين برابر شده است و وظيفه همه مديران و مسئولين همراهي با اينگونه موسسات است.

 

رئيس كميسيون اقتصادي مجلس اظهارداشت: امروزهمه درآمدهاي مشيز در مسير خدمت به جامعه و امور خيرخواهانه هزينه مي شود و بايد قوانين كشور در راستاي حل مشكلات خيريه ها و اينگونه مراكز باشد.

 

🔷مشیز به دنبال توسعه كشوري و حل مشكلات جامعه در همه نقاط كشور است

 

محمدرضا صادقي نژاد معاون موسسه خيريه كوثر مشيز نيز در اين ديدار گزارشي از فعاليت هاي موسسه خیریه کوثر مشيز در حوزه هاي مختلف ارائه كرد و گفت: امروز موسسه مشيز با نگهداري و ارائه خدمت به ٣٠٠ فرزند بدسرپرست و بي سرپرست و ١٦٠ معلول ذهني در کشور، گام هاي بلندي در زمينه خدمت به اقشار آسيب پذير و نيازمند جامعه برداشته است.

 

وي با تاكيد بر وجود١٩ مركز شبه خانواده، ٢ مركز نگهداري معلولين،٤ مركز درماني و مجتمع آموزشي ريحانه متعلق به خيريه مشيز تصريح كرد: تا پایان سال 96 هر ماهه ،بیش از٢٠ ميليون ريال براي هر مددجو و فرزند در مراكز مختلف مشيز هزينه مي شد که این مبلغ در سال جدید و به توجه به شرایط فعلی اقتصادی جامعه افزایش زیادی یافته است .

 

نماينده رئيس هيئت مديره موسسه خیریه کوثر مشيز ادامه داد: بودجه مورد نیاز برای اداره مشیز از درآمدهاي حاصل از مراكز درماني و ديگر منابع تامين مي شود و همه درآمدها دوباره به چرخه كار خير برمي گردد و در امور خيريه  هزينه مي شود.

 

وي افزود: مشيز به دنبال توسعه كشوري است تا بتواند به يك بهزيستي بزرگ در كشور تبديل شود و در اين راستا نيز تاكنون اقدامات زيادي در جهت راه اندازي مراكز ديگر مشيز در اقصي نقاط كشور برداشته است.

 

صادقي نژاد در بخش ديگري از گزارش فعاليت هاي مشيز از توزيع بيش از ١٣٠٠ پرس غذاي گرم بصورت هفتگي در محله صنعتي خبر داد و افزود: علاوه بر اين، موسسه مشيز هر ساله ٤ سبد كالا شامل ١١ قلم از اقلام مورد نياز زندگي را در بين نيازمندان شهر كرمان توزيع مي كند.

 

🔷مشيز يك موسسه با ابعاد جهانی و بين المللي است

 

محمود وفائي رئيس دفتر هلدينگ آفرينش کرمان نيز در اين ديدار ، مشيز را يك موسسه با ابعاد بين المللي عنوان كرد و گفت: مشيز تاكنون توانسته است با ارائه خدمات كشوري و حتي جهاني، خود را به عنوان يك خيريه بزرگ و خوشنام در كشور مطرح كند.

 

وي اقدامات انجام شده در موسسه خیریه کوثر مشيز را حركت در جهت حل مشكلات و آسيب هاي اجتماعي توصيف كرد و افزود: امروز موسسه مشيز كمك دست دولت در حل مشكلات اجتماعي است.

 

در پايان اين ديدار محمدسلماني مديركل امور مالياتي استان كرمان نيز با اشاره به فعاليت هاي خيرخواهانه موسسه مشيز ، براي حل مشكلات مالياتي اين موسسه در چارچوب قانون قول مساعد داد.