۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
تاریخ ایجاد: ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ آبان  

دومین جلسه آموزشی اجرایی کانون های سلامت محله در کرمان دوشنبه 21 آبانماه در محل معاونت امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد.

 

در این جلسه معاون اموراجتماعی دانشگاه، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای شهر، مدیرگروه آموزش سلامت، نمایندگان مرکز بهداشت شهرستان کرمان، دبیران کانون های سلامت محله و کارشناسان مربوطه حضور داشتند.

 

در این جلسه معاون امور اجتماعی دانشگاه گفت: هدف ما انجام کارهای انسان دوستانه و خیرخواهانه است و در کانون های سلامت محله بدنبال حضور و مشارکت مردم در امر سلامت هستیم.

 

دکتر دهقانی افزود: طبق مطالعات و بررسی های انجام شده، وزارت بهداشت و درمان می تواند فقط 25 درصد در بهداشت و درمان و سلامت مردم اقدامات لازم را انجام دهد و 75 درصد باقی مانده با مشارکت مردم و نهادهای دولتی و غیر دولتی محقق می شود.

 

وی با تاکید بر همراه و همدل شدن بیشتر گفت: باید با مشارکت همه جانبه به سمت فرهنگ سلامت و ارتقای آن حرکت کنیم.

 

معاون امور اجتماعی دانشگاه افزود: در مرحله اول باید مشکلات و معضلات مرتبط با سلامت محله شناسایی شوند و استفاده از پتانسیل های موجود با سلاح مطالبه گری در جهت رفع آنها اقدام کرد.

 

وی ادامه داد: باید مردم را به امر سلامت خود حساس کنیم و زمینه مشارکت مردم را فراهم کنیم که در این زمینه اقداماتی از جمله برگزاری نمایشگاه توانمندی های مردم محله ، ورزش همگانی در محله و ... انجام شده است.

 

دکتر دهقانی گفت: مهم ترین مشکلات استان در زمینه سرطان، حوادث ترافیکی و بیماری های قلبی و عروقی است که برنامه اصلی معاونت اجتماعی دانشگاه کاهش این معضلات با مشارکت مردمی و با استفاده از تمام پتانسیل موجود است.

 

ایشان خواستار مشارکت و همکاری دبیران کانون های سلامت محله، سازمان های مردم نهاد، نماینده مرکز تحقیقات SDH، خانه مشارکت جهت بررسی و حل مشکلات شد.

 

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای شهر کرمان گفت: در ابتدا باید معضلات شهر باید طبقه بندی، اولویت بندی شوند و همچنین قابلیت ها و داشته های محله شناسایی و جمع آوری شوند و راه حل نسبی برای آنها تعیین شود سپس در سطوح بالاتر مطرح شوند.

 

دکتر معصوم زاده افزود: ما، کانون های سلامت محله و دفاتر تسهیل گری را صدای مردم و عمل مردم می دانیم.

 

وی با تاکید بر مطالبه گری مردم و نهادهای مردمی افزود: بسیاری از سازو کارها باید از طریق مطالبه گری مردم پیگیری و حل و فصل شوند.

 

در ادامه این جلسه مشکلات هر محله مطرح و در خصوص حل این مشکلات گفت و گو شد.