۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
تاریخ ایجاد: ۱۳۹۷ شنبه ۱ ارديبهشت   تاریخ بروزرسانی: ۱۳۹۷ شنبه ۱ ارديبهشت   

پایگاه اورژانس 115 و مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در دهستان گوغر شهرستان بافت 31 فروردین ماه همزمان با میلاد امام حسین(ع) و با حضور مسئولان استانی و محلی افتتاح شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ساختمان های پایگاه اورژانس 115 و مرکز خدمات جامع سلامت روستایی توسط حاج ابراهیم نقوی از خیران حوزه سلامت احداث شده است .

 

 در مراسم افتتاح این ساختمان ها، استاندار کرمان، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، و نماینده مردم شهرستان بافت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و سایر مسئولان استانی و محلی حضور داشتند .

 

در مجموع این ساختمان ها 1200 متر مربع مساحت دارد که 260 متر مربع آن به مرکز جامع خدمات سلامت اختصاص یافته و شامل اتاق های پزشک، دندانپزشک و استریل وسایل، تزریقات ، کاردان، آموزش، بهداشت خانواده، پاپ اسمیر، آزمایشگاه و داروخانه می شود .

 

 پایگاه اورژانس 115 نیز با 84 متر مربع فضای مسقف دارد که برای استقرار دو دستگاه آمبولانس و تجهیزات در نظر گرفته شده است .

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مراسم افتتاحیه این ساختمان ها، با تبریک اعیاد شعبانیه از مدیریت ارشد استان مهندس رزم حسینی تشکر کرد و گفت: حمایت های ایشان باعث وحدت استانی و ایجاد توفیقات بزرگ در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی شده است .

 

دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد با اشاره به وظیفه سنگین دانشگاه علوم پزشکی در بخش سلامت، گفت:سلامت موضوعی است که در اولویت دولت تدبیر و امید قرار دارد و داشته و همچنان این اولویت حفظ شده و در این فاصله زمانی تحولات چشمگیری داشته است .

 

وی ادامه داد: به دلیل زیر ساخت های ضعیفی که در سال های قبل در بخش های درمانی وجود داشته و با توجه به اینکه اقدامات بسیاری نیز تاکنون انجام شده اما تا به مرحله ایده آل فاصله داریم .

 

 دکتر رشیدی نژاد گفت: در حوزه سلامت فعالیت ها و کارهای مطلوبی انجام شده با امید به اینکه مابقی تعهد را در این دولت بتوانیم رفع نقص و تکمیل کنیم .

 

 وی از خیران حوزه سلامت بویژه خیرانی که در شهرستان بافت کارهای خیرخواهانه و ماندگاری در حوزه بهداشت و درمان انجام داده اند، قدردانی کرد .

 

دکتر رشیدی نژاد با بیان اینکه در بحث سلامت یک ارگان یا یک سازمان به تنهایی نمی تواند به نتیجه برسد، گفت: اتحاد معین های اقتصادی، خیران، مسئولان و مردم در هدایت به سمت توسعه سلامت موثر است .

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره شعار هفته سلامت امسال با عنوان "پوشش همگانی سلامت برای همه و در هر مکان" گفت: مراکز بهداشتی و درمانی  و هر طرح درمانی و بهداشتی که احداث می شوند با هدف ارتقای سلامت و افزایش خدمات رسانی به مردم است .