۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
تاریخ ایجاد: ۱۳۹۷ دوشنبه ۳ ارديبهشت   تاریخ بروزرسانی: ۱۳۹۷ سه شنبه ۴ ارديبهشت   

سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت به همراه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمان به مناسبت سومین روز از هفته سلامت، سوم اردیبهشت ماه با مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کرمان دیدار کردند.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی استاندار کرمان در این دیدار نقش سازمان های مردم نهاد در پیشبرد جامعه به سمت توسعه پایدار را مهم عنوان کرد و گفت: هر یک از ما باید سرباز سلامت باشیم.

 

 "زهرا موسی پور"  با تاکید بر این موضوع که سازمان های مردم نهاد باید به یکدیگر معرفی شوند و از توانایی ها و امکانات یکدیگر آگاه باشند، افزود: سمن ها باید با یکدیگر مشارکت و همکاری داشته باشند.

 

 وی همچنین سازمان های مردم نهاد را سرمایه های اجتماعی عنوان کرد که باید قدردان سمن ها باشیم و در جهت تقویت و گسترش سازمان های مردم نهاد تلاش کنیم. 


وی ادامه داد: جامعه ای سالم است که از نظر روانی، بهداشتی، اجتماعی، معنوی در سلامت باشد و مهمترین اقدام پیشگیری است. 

 

موسی پور از مدیران سازمان های مردم نهاد خواست: از طریق برگزاری سیمنار رایگان، توزیع بروشور، گفتگوهای خبری، کلیپ و ... در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و بیماری ها فعالیت کنند.

 

وی در این دیدار از اهدای نشان سرباز سلامت به فعالان این حوزه خبر داد و گفت: اهدای این نشان با همکاری استانداری و دانشگاه علوم پزشکی صورت می گیرد.

 

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در امور ستادی در این دیدار گفت: با توجه به اینکه مسائل جامعه متفاوت هستند، شاید ارگان های دولتی به اندازه کافی نتواند تاثیرگذار باشد اما سازمان های مردم نهاد در این زمینه بسیار کمک کننده هستند.

 

دکتر"حسین صافی زاده" افزود: امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی کرمان با مشارکت سازمان های مردم نهاد در راستای الگو سازی و فرهنگ سازی سلامت گام موثری بردارد.

 

قائم مقام معاونت اموراجتماعی نیز در این دیدار از مدیران سازمان های مردم نهاد فعال حوزه سلامت تقدیر کرد.

 

دکتر" مجید دهقانی" افزود: معاونت امور اجتماعی در سال جدید برنامه ای برای ارتقای  سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه سلامت دارد .

 

در ادامه مدیران انجمن های حمایت از بیماران فنیل کتونوری، خیریه کوثر مشیز، حمایت از بیماران روانی گلستان سلامت گزارشی از اقدامات انجام شده سال 96 در حوزه تحت پوشش خود ارائه کردند.