۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
تاریخ ایجاد: ۱۳۹۷ شنبه ۱۶ تير   تاریخ بروزرسانی: ۱۳۹۷ شنبه ۱۶ تير   

فراخوان گرنت سرمایه اولیه: همکاری تحقیقاتی سوئیس با ایران و کشورهای جنوب آسیا


کشور سوئیس، گرنت سرمایه اولیه‌ (seed money) را به منظور ایجاد و تقویت همکاری­‌های موجود با مؤسسات در کشورهایی که تاکنون همکاری تحقیقاتی نداشته اختصاص داده است.
دانشگاه علوم کاربردی زوریخ (Zurich University of Applied Sciences) از سوی وزارت آموزش، تحقیقات و نوآوری کشور سوئیس (SERI) به عنوان مسؤول برقراری همکاری تحقیقاتی دو جانبه با نهادهای تحقیقاتی در افغانستان، ایران، بنگلادش، بوتان، پاکستان، سریلانکا، مالدیو، نپال و هند تعیین شده است.
از آنجایی که هیچ همکاری پژوهشی قابل توجهی بین جامعه علمی سوئیس و همتایان آن در کشورهای جنوب آسیا به غیر از هند وجود ندارد، این گرنت برای تحریک ایجاد مشارکت در افغانستان، ایران، بنگلادش، بوتان، پاکستان، سریلانکا، مالدیو و نپال ارایه شده است. 
 
موضوع مطالعات:  هر موضوع تحقیقاتی که به دنبال ارایه راه‌حل برای یکی از مشکلات در منطقه کشورهای عضو (به عنوان مثال در سوئیس و/ یا هر یک از هشت کشور مذکور) باشد؛ از جمله پروژه‌های تحقیقاتی در علوم اجتماعی، علوم انسانی،  تحقیقات بنیادین و تحقیقات کاربردی مورد حمایت قرار می­­‌گیرند. ارایه طرح از همه گروه‌های سنی و هر دو جنس استقبال می‌شود.
 
مهلت ارسال درخواست: ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۸ (۹ مرداد ۱۳۹۷)
 
شرایط متقاضیان:  متقاضی اصلی (principle applicant) می‌بایست محقق شاغل در یکی از دانشگاه­های فدرال یا کانتون سوئیس، دانشگاه‌­های علوم کاربردی یا تربیت معلم، و یا یکی از مؤسسات تحقیقاتی عمومی باشد. محقق سوئیسی، متقاضی اصلی دریافت کننده این گرنت می‌­باشد.
همکار پژوهشی باید محقق وابسته به یکی از دانشگاه‌­ها یا مؤسسات تحقیقاتی از یکی از کشورهای ذکر شده در بالا باشد. محقق اصلی از ایران و سایر کشورهای جنوب آسیا می‌بایست هیأت علمی شاغل در دانشگاه‌ها و مؤسسات وابسته به وزارت علوم و تحقیقات فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با چندین سال تجربه تحقیقاتی (senior) در زمینه مطالعاتی مذکور باشد.
 
اعتبار گرنت: مبلغ گرنت، حداکثر بیست هزار فرانک سوئیس است که در دو مرحله ۸۰٪ پس از امضای قرارداد و ۲۰٪ پس از تصویب گزارش نهایی و ارایه صورت‌های مالی اعطا خواهد شد. در هنگام ارایه پروژه، بودجه‌بندی دقیق مورد نیاز است. هزینه‌های در نظر گرفته شده باید منطقی و مرتبط با فعالیت‌های تحقیقاتی پیشنهادی باشد. سهم هر یک از طرفین انتظار می‌رود به صورت نقدی و یا به صورت غیرمستقیم تبیین شود.

ارزیابی و انتخاب: طرح‌های دریافتی طبق معیارهای زیر مورد بررسی و انتخاب قرار می‌گیرند:

  • توسعه یک همکاری جدید یا یک همکاری قدیمی
  • شایستگی علمی (scientific merit) یا تأثیر پیامدهای قابل انتظار
  • پتانسیل همکاری‌های طولانی مدت و پیگیری فعالیت‌ها
  • اصالت و امکان‌پذیری فعالیت‌های پیش‌بینی شده
  • تجربه و مکمل بودن انستیتوهای همکار و متقاضیان اصلی از دو کشور
  • مشارکت همه همکاران شامل مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی

 
جدول زمانی:

اعلام فراخوان: ۹ می ۲۰۱۸ (۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷)

مهلت ارسال درخواست: ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۸ (۹ مرداد ۱۳۹۷)

ارزیابی و تصمیم گیری جهت اعطای گرنت: پایان سپتامبر ۲۰۱۸ (۹ مهر ۱۳۹۷)

اعلام نتایج: دو هفته بعد از تصمیم‌گیری نهایی

آخرین مهلت شروع پروژه: پایان سال ۲۰۱۸

طول مدت اجرای پروژه: حداکثر ۱۲ ماه
 
فرم ارسال طرح: فرم ارسال طرح و اطلاعات بیشتر در خصوص این گرنت در اینجا قابل دسترس است. لازم به ذکر است درخواست­ها باید به Leading House جنوب آسیا و ایران (leadinghouse@zhaw.ch)  ارسال شود.

 


 
تماس: برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با نشانی‌های زیر تماس بگیرید:



لازم به ذکر است مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (NIMAD) با توجه به رسالت خود در ارتقای همکاری‌های بین‌المللی در حیطه پژوهش‌های سلامت، اقدام به انتشار اطلاعات فوق نموده و هرگونه توضیح بیشتر فقط و فقط از طریق مکاتبه الکترونیک با آدرس‌های مندرج در متن قابل استعلام است. لذا از هرگونه پاسخگویی تلفنی/ الکترونیکی در این خصوص معذور است.