۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
تاریخ ایجاد: ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ بهمن  

به گزارش روابط عمومی دفتر نهاد رهبری، حجت الاسلام عارفی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان به مناسبت یوم الله 22 بهمن، در جمع مردم شهرستان ریگان، ذیل تفسیر آیه 54 سوره مائده و بیان شأن نزول این آیه شریفه اظهار داشت: امروزه تنها مبدأ فریاد ملت های مظلوم مسلمانی چون فلسطین، لبنان، یمن و افغانستان از ایران بلند می شود و طبق حدیثی از پیامبر اسلام که در منابع عامه و خاصه ذکر شده است، مقصود از قوم بیان شده در این آیه شریفه، ایرانیان هستند؛ عربستان سعودی که مرکز نزول وحی بوده است، به دست انسان های پلیدی چون وهابیت افتاده است و مرکز بت پرستی و شرک، نه بت سنگی، بلکه بت هایی چون آمریکا و اسرائیل تبدیل شده است. طبق وعده قرآن کریم، اسلام ناب از ایران بلند خواهد شد که انقلاب اسلامی در راستای این وعده قرآن بود.

ایشان با اشاره به وضعیت ایران قبل و بعد از انقلاب افزود: یکی از بزرگترین خیانت های رژیم پهلوی، هلوکاست ایران بود که نیمی از جمعیت ایران به دلیل بسته شدن غلات به روی مردم از گرسنگی مردند. امروزه به برکت انقلاب اسلامی، شیعه و سنی دست در دست هم داده و تفرقه را به گورستان تاریخ سپرده اند زیرا این انقلاب متعلق به اسلام است و نه مذهب خاص؛ این انقلاب جمهوری اسلامی را به پا کرد و جمهوری اسلامی برای همه است.

وی با بیان توطئه های دشمن برای انحراف مسیر انقلاب افزود: استراتژی تجزیه طلبی داخلی، ترور، جنگ تحمیلی، نفوذ و تحریم از شیوه های دشمن برای متوقف کردن انقلاب اسلامی بود که با لطف خدا، پشتیبانی مردم و هدایت ولایت فقیه که محور درایت این نظام بود، این توطئه ها خنثی شد و تا امروز مردم ایران دوش به دوش هم و یک صدا مرگ بر استعمار را فریاد می زنند.

ایشان خطاب به دشمنانی که دیدن چهل سالگی انقلاب را غیرممکن می دانستند گفت: به کوری چشمان شما چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن گرفته ایم و شما نیز مانند افراد استعمارگر قبلی به گورستان تاریخ خواهید رفت و سال ها این انقلاب بر دل های ملت ایران حاکمیت خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین عارفی با اشاره به دستاورد های انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف افزود: امروزه ما به پیشرفته ترین تکنولوژی های جهان در زمینه های مختلف دست یافته ایم؛ در زمینه هوا و فضا چهارمین کشور در پرتاپ ماهواره هستیم؛ پیشرفته ترین موشک های نقطه زن و ناوگان دریایی پیشرفته داریم که همگی حاصل تلاش مغزهای متفکر ایرانی است.

 ایرانِ امروز در زمینه پزشکی موفق به تولید داروهایی شده است که قبلا در انحصار کشورهای محدودی بوده است؛ دستگاه های پیشرفته پزشکی موجود در ایران تنها در چند کشور جهان وجود دارند.

ما در زمینه دفاعی به گزارش مراکز اطلاعاتی آمریکا چون کریستین ساینس و واشنگتن اگزمینر، به سلاح لیزری جامد دست یافته ایم که قادر به انهدام پیشرفته ترین ماهواره های جاسوسی آمریکا که برای رصد ایران فرستاده میشوند را دارد؛ همچنین هر موشک بالستیک اتمی با هر سرعتی به سمت ایران شلیک شود، قبل از ورود به خاک ایران منهدم خواهد شد.

ایشان با بیان پیشرفت ایران در حوزه اندیشه و فرهنگ و اهمیت آن نسبت به حوزه نظامی افزود: انقلاب ایران تنها در یمن، سوریه، عراق، بحرین و ... خلاصه نمی شود بلکه امروزه انقلاب ایران، اروپا را در برگرفته است؛ در مرکز تمدن و دموکراسی اروپا، در شهر پاریس، پایتخت لیبرالیسمِ اروپا شعارهای ضد لیبرالیسم و مدافع عدالت اجتماعی سر داده می شودکه این همان شعار انقلاب اسلامی ایران است. این یعنی انقلاب اسلامی به قلب اروپا و جهان غرب رسوخ کرده است؛ انقلاب اسلامی تمام آفریقا را در برگرفته است و حتی کشورهای آمریکای لاتین تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفته و ده ها هزار نفر در این کشورها به برکت این انقلاب مسلمان شده اند.

امروز در کنار کاخ سیاه آمریکا، توسط سیاه پوستان مسلمان و غیر مسلمان شعارهای ضد آمریکا سرداده می شود. آمریکا باید بداند که ایران از هرکجا تهدید شود سلاح های خود را با بردی خواهد ساخت که مرکز تهدید را مورد حمله قرار دهد.

ایشان ضمن بیان توطئه های عربستان سعودی و آمریکا برای نابودی ایران افزود: متهم اصلی مشکلات اقتصادی ، عربستان سعودی، آمریکا، اسرائیل و هم دستانشان هستند اما آنها از این نکته غافلند که ملت ایران برای اسلام قیام کرده است، نه شکم. امروز ملت ایران بعد از چهل سال وفاداری خود را به انقلاب ثابت کرده و از دولتمردان میخواهند که توجه خود را به ظرفیت های داخلی معطوف کنند.

 حجت الاسلام عارفی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، نمیگوییم با اروپا گفت و گو نداشته باشیم ولی نباید به آنها اعتماد کنیم زیرا آنها به چیزی اعتقاد ندارند؛ این ها انسانهایی لاابالی و لات های بین المللیِ بازار سیاست اند که به حقوق بشر و انسانیت اعتقاد نداشته و به هیچ دین و مذهبی پایبند نیستند.

ایشان در پایان ضمن اشاره به اتحاد دشمنان علیه ایران گفت: انشاالله این انقلاب به انقلاب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه و الشریف) متصل خواهد شد و به دست صاحب اصلی خود خواهد رسید.