۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
تاریخ ایجاد: ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ بهمن   تاریخ بروزرسانی: ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ بهمن   

به گزارش روابط عمومی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، همایش عتبات دانشگاهیان استان کرمان روز دوشنبه 29 بهمن ماه در محل سالن کنفرانس امور شعب بانک ملت استان کرمان برگزار گردید.

این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین فقیهی، مسئول ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور، حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی عارفی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان کرمان، جناب آقای سبزواری مدیریت امور شعب بانک ملت استان کرمان، آقای عرب نژاد مدیریت سازمان حج و زیارت استان، حجت الاسلام سازندگی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت استان کرمان، نمایندگان اداره گذرنامه و معاونت وظیفه عمومی استان کرمان جمع کثیری از زائرین برگزار شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن خیر مقدم به حاضرین در مراسم، به حدیثی از پیامبر اکرم (صلی الله و علیه و آله) اشاره کرده و گفت: پیامبر اکرم (صلی الله علیه آله) می فرمایند: هرکس امام حسین(علیه السلام) را زیارت کند، مانند آن است که خدا را در عرش زیارت کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی عارفی با بیان اهمیت و ارزش زیارت امام حسین(علیه السلام) افزود: توفیق زیارت ائمه اطهار (علیهم السلام) به هرکس داده نمیشود، عده ای در کربلا هستند اما توفیق زیارت ندارند.

ایشان درادامه افزود: خدمت رسانی به زائرین امام حسین (علیه السلام) از توفیقات الهی به مسئولین است که ایشان باید به خود ببالند.

حجت الاسلام عارفی در ادامه با اشاره به شخصیت بزرگوار امام علی (علیه السلام) افزود: زیارت آن حضرت اگر با معرفت انجام شود، قلب ها را می لرزاند.

ایشان در ادامه به بیان گزارشی از فعالیت های صورت گرفته توسط شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان کرمان پرداختند.

مسئول ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور نیز در بخش اول سخنان خود به بیان فضایل امام علی(علیه السلام) پرداخت و گفت: حتی دانشمندان اهل سنت و مسیحی نیز پیرامون فضایل امام علی(علیه السلام) سخن گفته اند و براساس زیارتنامه حضرت(ع)، زیارت ایشان همچون زیارت بیت الله الحرام است.

حجت الاسلام فقیهی، شناخت امام حسین (علیه السلام) را لازمه بهره مندی از برکات آن حضرت دانسته و افزود: اگر بدانیم به زیارت چه کسی خواهیم رفت، در رفتار و کنش ما تاثیرگذار خواهد بود.

ایشان با اشاره به برکات زیارت امام حسین (علیه السلام) افزود: خداوند شفا را در تربت امام حسین (علیه السلام) قرار داده است.

در ادامه ی مراسم نیز آقای عرب نژاد به بیان روند اجرایی اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات پرداخت.

آقای لطفی مسئول روابط عمومی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور نیز در ادامه نکاتی پیرامون این سفر معنوی بیان کردند.

 در حاشیه مراسم نیز نمایشگاه عکس و همچنین مسابقه ای پیرامون موضوع عتبات برگزار شد و از زحمات مسئولین استانی نیز تقدیر به عمل آمد. مداحی آقای سیستانی ذاکر اهل بیت نیز پایان بخش مراسم بود.

 گفتنی است جلسه آموزشی توجیهی کاروان اعزامی در تاریخ 10 اسفندماه نیز با حضور مدیر، روحانی و زائرین کاروان ذکر شده، پس از پایان مراسم برگزار گردید.

 در پایان نیز زائرین میهمان سفره اباعبدالله بودند.