۱۳۹۶ جمعه ۳ آذر

 

شرح وظایف مدير شبكه بهداشت و درمان
1. مطالعه سياست شهرستاني و وزارت متبوع و حفظ آن در سطح شهرستان
2. ارتباط با فرمانداري و ادارات دولتي و شركت در شوراي اداري شهرستان
3. ارتباط با مردم در جلب همكاري آنها با اكيپ هاي سيار بهداشتي و درماني وغيره
4. اقدام در تهيه بودجه هاي پيشنهادي شبكه شهرستان با همكاري واحد طرح و برنامه و بودجه استان
5. همكاري با واحد تشكيلات و روشها در جهت سازمان دادن وظائف كارمندان و بهبود روشهاي اداري
6. بررسي وضعيت بهداشتي شهرستان واجراي برنامه هاي مربوط از طريق مركز بهداشت استان
7. نظارت در تامين بهداشت مواد غذايي مورد استفاده مردم از طريق نظارت بر توليدكنندگان و كارخانجات توليد مواد غذايي
8. نظارت بر فعاليت هاي مراكز بهداشتي درماني روستايي و واحدهاي آزمايشگاه و پرستاري و درماني و تامين نيازهاي آنها
9. نظارت بر فعاليت هاي بخش خصوصي در حوزه دارو و درمان
10. همكاري با ادارات دولتي در تامين نيازمندي هاي بهداشتي و درماني آنها بالاخص بهداشت مدارس
11. پذيرش و معاينه مصدومين و مجروحين و بيماران سرپايي از طريق تجهيز مراكز بهداشتي و درماني موجود و اورژانس پيش بيمارستاني
12. تشكيل جلسات مختلف در طول سال با مسئولين واحد ها و كارشناسان و كاردانها جهت رفع مشكلات
13. نظارت بر امور اداري و مالي از قبيل كارگزيني ‏، دبيرخانه ،بايگاني خدمات و نگهداري اموال وانبار
14. مسئول حفظ وحراست از ساختمانهاي شبكه از نظر امنيتي ، سرقت ، آتش سوزي و غيره
15. سرپرستي تهيه و انجام گزارشات و آمارهاي عادي و فوري و ارسال آنها به دانشگاه
16. نظارت بر فعاليت هاي كليه كاركنان شبكه و مراكز بهداشتي درماني و اورزانس 115 مربوطه

 

شرح وظایف مدير مرکز بهداشت

1.جمع آوري، طبقه بندي، تجزيه و تحليل اطلا‌عات مورد نياز برنامه‌هاي مختلف بهداشتي، آمارهاي حياتي و فعاليت واحدهاي بهداشتي شهرستان به منظور تدوين برنامه‌هاي محلي و گزارشهاي‌هاي لا‌زم.

2.شناخت و دسته بندي مسايل بهداشتي منطقه و تنگناهاي فني و اجرايي برنامه ها.

3.بررسي و شناخت اپيدميولوژيك بيماريهاي بومي‌و اپيدميها.

4.تهيه و ابلا‌غ دستورالعمل‌هاي اجرايي لا‌زم براي اجراي برنامه‌هاي كشوري خدمات بهداشتي براي واحدهاي تابعه.

5.برنامه ريزي، گسترش و تغييرات واحدهاي بهداشتي متناسب با تغييرات جمعيتي و تامين و تسهيل دسترسي اقشار جامعه به خدمات بهداشتي.

6.تداركات و پشتيباني فني، اداري و مالي از مراكز بهداشتي، درماني پايگاهها و خانه‌هاي بهداشت تابعه.

7.مشاركت در برنامه ريزيها و اجراي آموزش پزشكي جامعه نگر كه در واحدهاي بهداشتي برگزار مي‌شود .

8.تدوين واجراي پژوهش‌هاي كاربردي در زمينه مسايل بهداشتي منطقه.

9.اجراي پروژه‌هاي آزمايشي در زمينه روشهاي نوين، كاربرد ابزارهاي جديد و ادغام خدمات.

10.ارزشيابي منظم خدمات و پوشش برنامه‌هاي بهداشتي شهرستان.

11.جمع آوري و بررسي گزارش فعاليت مراكز بهداشتي درماني تابعه و ابلا‌غ نتايج به آنها و تهيه گزارش براي ارگانها و مقامهاي بالا‌تر.

12.تدوين، اجرا و مشاركت در اجراي برنامه‌هاي آموزش بدو خدمت و حين خدمت پرسنل بخش بهداشتي شهرستان.

13.بر آورد اعتبارات مورد نياز برنامه‌ها و تدوين بودجه سالا‌نه و اجراي بودجه مصوب.