۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
کد : 24920-22250      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۴ ارديبهشت   تعداد بازدید : 612

اولین نشست استانی مدیریت بهداشت و درمان در حوادث و بلایا در شهرستان بافت برگزار شد

به منظور افزايش آمادگي بهداشت و درمان استان در برابر حوادث و بلايا، اولين نشست كارگاه محور استاني مديريت بهداشت و درمان در حوادث و بلايا در تاریخ شنبه 13 اردیبهشت ماه در تالار سلامت شبكه بهداشت و درمان شهرستان بافت برگزار شد.

 اين كارگاه به همت مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه و با هدف ارتقاء سطح علمي و ايجاد هماهنگي و تعامل بين دانشگاه هاي علوم پزشكي كرمان با حضور معاونت درمان مديران شبكه هاي بهداشت و درمان، روساء ونمايندگان بيمارستان هاي استان و مديران حوادث و فوريت هاي پزشكي در شهرستان بافت برگزار شد. در اين كارگاه دكتر حمزه نژاد مدير شبكه بهداشت ودرمان گزارش مختصري از وضعيت جغرافيايي شهرستان بافت ارائه نمود. در ادامه دكتر نخعي معاون درمان دانشگاه به تبيين اصول حمايت طلبي و تشريح نقش بازاريابي اجتماعي در پذيرش برنامه هاي جامعه محور مديريت بحران پرداخت.

در این کارگاه مهندس توحيدي پیرامون زلزله و فرآيند اثر گذاري بر سازه، دكتر ترابي در زمینه آمادگي مديريت واحدهاي بهداشتي و درماني درحوادث و بلايا، خادمي پور در مورد مديريت و افزايش ظرفيت واحدهاي بيمارستاني و پيش بيمارستاني در بلايا، مهندس گلزاري مباحث مديريت واحدهاي بهداشتي در حوادث و بلايا و بهرام ن‍ژاد پیرامون حمايت هاي رواني از آسيب ديدگان و امدادگران در حوادث و بلايا  مباحثی بیان نمودند.

در ادامه شرکت کنندگان، سناریوی رخداد زلزله فرضی در قالب 5 گروه، وظایف خود را تمرین و بررسی نمودند. همایش با اهدا لوح یادبود و بازدید از سد آبی بافت به منظور ارزيابي ريسك سيل دربافت به پایان رسید.   

      

 


نظر شما :
captcha