۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
کد : 25281-27331      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۷ دوشنبه ۶ اسفند   تعداد بازدید : 7264

شهید حمید ادیبی از گمنامی تا....+تصویر شهید

شهید حمید ادیبی در سال 67 ودر سن 20 سالگی در منطقه فاو به شهادت رسید از این شهید والا مقام فقط نامی باقی ماند و به عنوان شهید مفقود الاثر نامیده شد.

در اوایل سال 91  و در منطقه فاو پیکر مطهر شهیدی تفحص شد که به دلیل نبود آثار  و نشانه ای از اینکه شهید متعلق به کجاست و نامش چیست در زمره شهدای گمنام نام گرفت.

 

  پنجم اردیبهشت ماه 91 بود ، دانشگاه علوم پزشکی کرمان همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) میزبان یکی از شهدای دفاع مقدس شد، این شهید والامقام در آیینی با شکوه و با حضور قشرهای مختلف مردم شهید پرور کرمان، در محل پردیزه دانشگاه علوم پزشکی به خاک سپرده شد.

هنوز تقویم سال 1391 به پایان نرسیده بود که این شهید گمنام به عنوان شهید "حمید ادیبی" نام گرفت.

 چگونه شهید  گمنام  نامدار شد؟

 "حسین ادیبی" پدر شهید می گوید: زمانی که شهید گمنام را در کرمان به خاک سپردند من در سفر حج بودم بعد از بازگشت از سفر، برادر زاده ام تعریف کرد که مادر شهید را که چند سالی است فوت کرده در خواب دیده و او در خواب بیان کرده که فرزندمان در این نزدیکی ها دفن است.

 پس از پرس و جو متوجه شدیم شهید گمنامی در دانشگاه علوم پزشکی به خاک سپرده شده است.

وقتی که برمزار شهید حضور یافتم متوجه شدم زمان، سن و مکان شهادت این شهید گمنام که بر سنگ مزارش حک شده بود با همه اطلاعاتی که در آن زمان فرزندم به شهادت رسیده،  مطابقت دارد.

پس از آن به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مراجعه کردم و آنها نیز ما را به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس معرفی کردند در آنجا بود  از  ما خواسته شد که برای مشخص شدن هویت شهید، آزمایش های ژنتیک از خود، خواهر و برادر شهید انجام  دهیم.

 بالاخره بعد از ماهها انتظار در 22 اسفندماه سال 91 مشخص شد که شهید گمنام همان شهید حمید ادیبی است.

   شهید ادیبی رفتن به جبهه برایش تکلیف یود

پدر شهید ادیبی گفت: حمید در کلاس سوم راهنمایی مشغول به تحصیل بود که رفتن به جبهه را برای خود تکلیف دانست و برای حضور در جبهه بسیار اصرار می کرد.

  حسین ادیبی افزود: در آن زمان فرزندم 15 سال بیشتر نداشت   هرچه او را نصحیت می کردم که هنوز سن شما کم است و نمی توانید به جبهه بروید اما فرزندم بر رفتن به جبهه اصرار می کرد.

    وی ادامه داد: سرانجام برای اینکه بتواند به جبهه برود و به دلیل سن کم با دستکاری کردن  کپی شناسنامه و بالا بردن سن خود توانست  به  عنوان یک بسیجی در جبهه حضور یابد.

  وی اضافه کرد: حمید بعد از گذراندن دوره آموزشی در پادگان شهید بهشتی کرمان به عنوان بسیجی به مدت دو سال در جبهه حضور یافت.

  پدر شهید اظهار داشت: پس از دو سال حمید   به کرمان برگشت  و در رشته ریخته گری و تراشکاری فنی و حرفه ای ثبت نام کرد تا بتواند شغل و حرفه ای را برای خود انتخاب کند بعد از گذراندن این دوره ها، برای خدمت سربازی دعوت شد.

  وی ادامه داد:  در سال 65 سربازی خدمت می کرد که من خود نیز نزدیک به چهار تا پنج ماه همراه با فرزندم در جبهه حضور داشتم.

 وی بیان کرد: در دوران سربازی  دستش یک مرتبه  ترکش خورد که پس از بهبودی  باز دوباره به جبهه برگشت اما این بار نیز دستش در منطقه حادثه دید.

حسین ادیبی ادامه داد: این شهید ماهها بعد از اتمام سربازیش نیز به صورت داوطلب بسیجی در جبهه حضور داشت  ومسئولیت دیدبانی و هدایت خط آتش نیروهای خودی رادر سنگر های کمین که نزدیک دشمن بعثی بوده را بر عهده داشته .تا اینکه در منطقه فاو و در تک دشمن به شهادت رسید و  البته پس از عملیات فاو به ما اطلاع داده شد که فرزندمان شهید شده و  پیکرش مفقود الجسد است که من و مادرش سالها چشم انتظار آمدنش بودیم.

مزار فعلی شهید، محل رفت و آمد  او در دوران کودکی و نوجوانی

پدر شهید گفت:  با توجه به اینکه محل دفن شهیددر نزدیکی محل کارم  قرار دارداین مکان جای بازی دوران کودکی فرزندم می باشد  شاید چندین مرتبه  در این منطقه آمد و رفت کرده است.

پایان 24 سال چشم انتظاری

   پدر شهید گفت: 24 سال انتظار آمدنش را می کشیدیم اما امروز خوشحالم و خداوند را شاکرم .ای کاش مادرش که سالها چشم انتظار آمدنش بود نیز  در جمع ماحضور داشت.

 شهداخالصانه به جبهه رفتند

 مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز در این رابطه گفت: شهدا خالصانه به جبهه رفتند و در راه خدا به شهادت رسیدند.

  " محمد رضا حسنی سعدی" افزود: چه بسا خداوند مصلحت دانسته که بعضی از شهدا در زمانی که ما در بسیاری از امور غافل شده ایم، هویت آنها را مشخص کند، تا باز به خود برگردیم و معرفتمان بیشتر شود.

 

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، پس از اینکه هویت شهید گمنام این دانشگاه مشخص شد مسئولان استان از جمله مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و  رییس ستاد شاهد و ایثار گر دانشگاه علوم پزشکی کرمان و سایر مسئولان در منزل پدر این شهید بزرگوار حضور یافتند.

 به گزارش وب دا، شهید " حمید ادیبی" اولین فرزند خانواده ادیبی است که در سال 1347 متولد شد و در سال 1367 و در سن 20 سالگی در منطقه فاو به شهادت رسید، پیکر این شهید والامقام در منطقه عملیاتی فاو در اوایل سال 91 به عنوان شهید گمنام تفحص شد، در آیین اولین سالروز خاکسپاری این شهید در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پنجم اردیبهشت ماه 92 برنامه های معنوی برگزار شد. 

نظر شما :
captcha