۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کد : 25281-27644      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۷ شنبه ۲۵ اسفند   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ شنبه ۲۴ فروردين    تعداد بازدید : 1782

تشریح فعالیت ها و برنامه های حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نوروز 98

دانشگاه علوم پزشکی کرمان همانند سال های گذشته در راستای خدمت رسانی بهتر به مسافران نوروزی و شهروندان در تعطیلات نوروزی برنامه ریزی های لازم را انجام داده، آنچه در پیش می آید تشریح برنامه ها و فعالیت های این دانشگاه در نوروز 98 در گفت و گو با رئیس دانشگاه است.

اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی با 31 تیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: قبل از شروع سال جدید فعالیت های حوزه بهداشتی با ستاد نوروزی مراقبت بیماری های واگیر از 15 اسفند ماه آغاز شده و تا 17 فروردین ماه ادامه دارد.

 دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد افزود: فعالیت های طرح بسیج سلامت نوروزی که همان نظارت و بازرسی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن حساس، سامانه های آبرسانی و ... است از 20 اسفندماه همزمان با سراسر کشور در این دانشگاه در قالب 31 تیم و 160 نفر نیرو مجهز به دستگاه های پرتابل سنجش و نمونه برداری آب، مواد غذایی و سطوح آغاز شده است.

وی ادامه داد: این تیم ها از 8 صبح تا 12 شب در ساعات اداری و غیراداری و روزهای تعطیل و غیرتعطیل خدمت رسانی خواهند کرد.

دکتر رشیدی نژاد گفت:  واحدهای ارائه کننده خدمات درمان پیشگیری هاری در تمام ساعات و ایام هفته آماده ارائه خدمات به مراجعان هستند.

وی بیان کرد: اجرای مراقبت سندرميك بیماری ها در پايگاه هاي مراقبت بهداشتي مرزي نیز در این ایام مورد توجه خاص قرار دارد.

راه اندازی 11 ایستگاه سلامت در مبادی ورودی شهرها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در تعطیلات نوروزی  ۱۱ ایستگاه سلامت در مبادی ورودی شهرهای اصلی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان راه اندازی می شود.

وی از آماده باش کامل ۴۴ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی جاده‌ای و ۲۸ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهری در این ایام خبر داد و افزود: جانمایی برای استقرار ۴۴ پایگاه اورژانس جاده‌ای در نقاط حادثه‌خیز و محورهای پرتردد استان بر اساس نقشه ارزیابی خطر راههای استان و نقشه ایمنی راهها با هدف کاهش زمان دسترسی به صحنه حادثه و پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی انجام شده است.

دکتر رشیدی نژاد گفت: اورژانس پیش بیمارستانی کرمان در مجموع با حدود ۴۵۰ نفر پرسنل، ۷۲ پایگاه اورژانس زمینی، یک پایگاه اورژانس هوایی و ۷ مرکز دیسپاچینگ در کنار ۲۰ بیمارستان( شامل ۱۲ بیمارستان دولتی و ۸ بیمارستان تامین اجتماعی، نظامی و خصوصی) از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین به صورت شبانه روزی و در قالب طرح سلامت نوروزی به مسافران و بیماران ارائه خدمت می کند.

وی با اشاره به آماده‌باش کامل اورژانس بیمارستان های تابعه دانشگاه و پیش بینی و تأمین دارو و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ها در این ایام، گفت:  برنامه ریزی لازم به منظور اعطای مرخصی به متخصصان شاغل در بیمارستان شهرستان ها با هدف استمرار خدمات درمانی و جلوگیری از اعزام غیر ضروری بیماران به مرکز استان انجام شده است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی و تعیین مراکز دندانپزشکی فعال در شهرها به منظور ارائه خدمات به مسافران و بیماران نیز صورت گرفته است.

دکتر رشیدی نژاد گفت: تهیه و چاپ تعداد ۵۰ هزار برگ پمفلت، نقشه و راهنمای مراکز درمانی در سطح استان در راستای توزیع در کمپ های سلامت نوروزی و  تهیه بنر خوش آمد گویی به میهمانان برای نصب در مبادی ورودی شهرها از دیگر اقداماتی است که انجام می شود.

وی ادامه داد: ۲۵ گروه نظارتی اعم از تیم های نظارت اورژانس پیش بیمارستانی، ناظران درمانی، تیم های نظارت بهداشتی و تیم های بازرسی ستاد دانشگاه نیز ساماندهی شده است.

ملزم شدن مراکز درمانی خصوصی و غیردولتی به خدمت رسانی در ایام نوروز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی، آماده‌باش کامل اورژانس بیمارستان ها و مراکز درمانی و پیش بینی و تأمین دارو و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ها را داریم، گفت: مراکز درمانی خصوصی و غیر دولتی ملزم شدند ۵۰ درصد ظرفیت خود را در ایام نوروز ۹۸ فعال کنند.

وی افزود: بخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها و بخش‌های ویژه مانند CCU، ICU ، PICU   و دیالیز در بیمارستان‌هایی که این‌گونه بخش‌ها را دارا می‌باشند فعال هستند.

وی ادامه داد: بخش‌هایی مانند آزمایشگاه، تصویر برداری (رادیولوژی، سونوگرافی، سی‌تی‌اسکن و (MRI  با اولویت بیماران اورژانسی هم آماده ارائه خدمات پاراکلینیکی به عزیزان خواهند بود.

وی گفت: کلینیک بعثت شماره یک در شهر کرمان نیز  با حضور متخصصان قلب، داخلی، زنان و زایمان، روانپزشکی، جراحی عمومی و ارتوپدی و همچنین در بخش‌های آزمایشگاه، رادیولوژی و MRI آماده پذیرش بیماران است.

 وی ادامه داد: مراکز جوادالائمه و ثامن الحجج(ع) و مراکز آموزشی و درمانی افضلی پور و شفا در ایام  نوروز به بیماران دیالیزی خدمت رسانی می کنند.

وی گفت: درمانگاه شبانه روزی ابالفضل(ع) و دانشکده دندانپزشکی از ساعت ۸ تا ۱۱صبح همه روزه در ایام نوروز و کلینیک دندانپزشکی مرکز آموزشی و درمانی افضلی پور شیفت صبح روزهای غیر تعطیل ارائه خدمت می دهند.

 تخلفات را به سامانه ۱۹۰اطلاع دهید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: یکی از موارد مهمی که در ارائه خدمات ما بسیار مفید خواهد بود، مشارکت مردم در خصوص اطلاع رسانی تخلفات بهداشتی، درمانی و دارویی است که از طریق تماس با سامانه 190 انجام می شود.

فعال بودن 14 داروخانه شبانه روزی در ایام نوروز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در این ایام نوروز  9  شرکت پخش دارویی، 6 داروخانه ویژه، 9 داروخانه بیمارستان های دانشگاهی و 14 داروخانه شبانه روزی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان خدمت رسانی می کنند.

وی افزود: همچنین در راستای افزایش آگاهی مسافران نوروزی از وضعیت داروخانه های استان کرمان کتابچه فهرست اطلاعات داروخانه ها و به همراه توصیه های دارویی چاپ و منتشر شده و در کمپ های سلامت توزیع می شود.

 

 

نظر شما :
captcha