۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کد : 25281-27810      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۹ فروردين   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۰ فروردين    تعداد بازدید : 1829

بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از مرکز جامع سلول درمانی و محصولات دانش بنیان و فناورانه دانشگاه علوم پزشکی کرمان

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سفر یک روزه به کرمان امروز از مرکز جامع سلول درمانی و پزشکی بازساختی دانشگاه و محصولات دانش بنیان و فناورانه مرکز رشد فناوری های سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در این بازدید سورنا ستاری با حضور در سالن سلامت دانشگاه علوم پزشکی از نزدیک با محصولات دانش بنیان و فناورانه مرکز رشد و فناوری های سلامت آشنا شد.

در حاشیه این بازدید در نشستی، دکتر فارسی نژاد رئیس مرکز جامع سلول درمانی و پزشکی بازساختی دانشگاه فعالیت های انجام شده در این مرکز را تشریح کرد.

دکتر علیرضا فارسی نژاد گفت: سابقه فعالیت سلول درمانی در این دانشگاه به  پنج سال قبل بر می گردد که بیشتر در زمینه های مغز استخوان،  غضروف، ریشه دندان، پوست، چشم و... است. 


وی بیان کرد: فعالیت های این مرکز بر روی نمونه های حیوانی از جمله ترمیم غضروف زانو و ترمیم ضایعه مری انجام شده و توانستیم یک پرده از پلاسمای خون تولید کنیم که در پیوند غضروف استفاده می شود.

رئیس مرکز جامع سلول درمانی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت:  در این مرکز بررسی اثر فاکتورهای رشد خونی در درمان آرتروز زانو را انجام داده ایم.

وی اضافه کرد:  در مدل حیوانی پیوند غضروف بر روی خرگوش انجام شده و اکنون این عمل بر روی 5 بیمار نیز با موفقیت  صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت های انجام شده در این مرکز ترمیم عصب سیاتیک در موش صحرایی است.

 وی افزود: در درمان زخم های دیابت و زخم سوختگی در مدل حیوانی موفق بوده ایم.

 رئیس مرکز جامع سلول درمانی و پزشکی بازساختی دانشگاه در مورد کار آزمایی های بالینی اجرا شده و یا در حال اجرای این مرکز گفت: در بخش پوست، در زمینه جوان سازی پوست، ریزش مو و ترمیم زخم، در بخش ارتوپدی در زمینه ضایعات غضروفی زانو، آرتروز مفاصل، دیسکوپاتی، در بخش ارولوژی در زمینه بی اختیاری ادراری در خانم ها، التهاب عفونت مثانه، در بخش چشم در زمینه سوختگی های چشم، زخم قرنیه،  در بخش ناباروری  در زمینه های آزو اسپرمی ، جوان سازی تخمدان، مشکل لانه گزینی  جنین در رحم و در بخش دندان، ارتودنسی، ترمیم و ریشه دندان فعالیت داریم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و فوق تخصص زانو  نیز در این نشست گفت: پیوند غضروف زانو با روش اتولوگ بر روی ۵ بیمار در کرمان انجام شده و خوشبختانه بیماران از انجام این عمل و درمان بیماری خود رضایت دارند.
 دکتر کریمی مبارکه افزود: پیوند غضروف زانو به روش اتولوگ جدیدترین روش درمانی ضایعات غضروف زانو است که قبل از فراهم شدن این امکان در کرمان برای درمان نمونه به کشور آلمان ارسال می شد.
وی گفت: این روش هم اکنون در کرمان جنبه تحقیقاتی دارد و در صورت فراهم شدن امکانات و زیر ساخت های لازم، این عمل پیوند به صورت گسترده انجام خواهد شد.

دکتر مجید شمس عضو هیات علمی دانشگاه و متخصص چشم نیز در مورد ترمیم آسیب های سطح چشم از طریق سلول درمانی در کرمان گفت: این شیوه درمانی یک ماه و نیم پیش بر روی یک بیمار که از هر دو چشم دچار مشکل شده بود انجام شد و خوشبختانه تا کنون روند درمانی خوبی داشته است.

 در ادامه دکتر ستاری از مرکز جامع سلول درمانی  و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی بازدید کرد.

 

IMG_9940
IMG_9934
IMG_9927
IMG_9920
IMG_9901
IMG_9899
IMG_9891
IMG_9883
IMG_9879
IMG_9874
IMG_9872
IMG_9871
IMG_9869
IMG_9868
IMG_9867
IMG_9861
photo_____-__-_____-__-__.jpg
photo_۲۰۱۹-۰۴-۰۸_۰۹-۰۹-۴۲_1.jpg
photo_۲۰۱۹-۰۴-۰۸_۰۹-۰۹-۵۲_1.jpg
نظر شما :
captcha