۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کد : 24927-28664      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱ خرداد   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱ خرداد    تعداد بازدید : 840

تشکیل ستاد سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان در شهرستان کوهبنان

کارگروه ستاد سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان شهرستان کوهبنان، با حضور کارشناسان مرکز بهداشت و آموزش و پرورش این شهرستان اول خرداد ماه برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان،  کارشناسان واحد جوانان ونوجوانان و واحد سلامت روان این واحد و مدیر آموزش و پروش، معاون آموزشی و کارشناس آموزش ابتدائی شهرستان کوهبنان در این نشست حضور داشتند.

دکتر فصیحی رئیس شبکه ومرکز بهداشت کوهبنان گفت: با توجه به اهمیت شناسایی اختلالات و بیماری های نوآموزان و انجام ارجاعات تخصصی جهت رفع اختلال وجلوگیری از تاثیر بر روند تحصیلات نوآموز،  برنامه طرح سنجش نوآموزان  بدو ورود به دبستان قبل از شروع سال تحصیلی  یکی از برنامه های هدف  وزارت بهداشت و وزارت آموزش وپرورش می باشد که امیدواریم این طرح هرچه بهتر و دقیقتر انجام شود.

سید محمد رضا حسینی رئیس آموزش وپرورش کوهبنان نیز ضمن ارائه مطالبی در خصوص این طرح گفت: ما برآورد می کنیم امسال حدود 400 نفر نوآموز بدو ورود داشته باشیم که باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا در مهلت تعیین شده این نوآموزان تحت پوشش طرح مذکور قرار گیرند.

 کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت نیز گفت: با توجه به اینکه در اداوار گذشته ما نوآموزانی داشته ایم که چون برای اولین بار از خانواده جدا می شدند و در یک جو غیر از خانه وجمع خانواده قرار می گرفتند در انجام بعضی از تست ها که باید به سوالاتی پاسخ می دادند در مرحله اول جواب صحیح ویا جابجایی پاسخ را می دادند واین گونه نوآموزان به کارشناسان سلامت روان و یا کاردرمانی ارجاع و پس از مشاوره در مرحله بعد همان تست را صحیح پاسخ می دادند.

روح الامینی افزود: بهتر است که محیط در نظر گرفته شده طوری باشد که نوآموز کاملا راحت و در حضور همراهی مورد سنجش قرار گیرد و چنانچه اینبار نیز مشکلی مشاهده شد  خانواده و نوآموز را همراه برای ویزیت توسط روان پزشک و یا کارشناس روانشناسی و مشاوره ارجاع داده شود.

 

IMG_2018
IMG_2019
IMG_2021
IMG_2025
IMG_2026
IMG_2028
IMG_2032
IMG_2034
IMG_2036
IMG_2037
IMG_2039
نظر شما :
captcha