۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کد : 27762-30817      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ بهمن   تعداد بازدید : 1539
مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه مطرح کرد:

راه اندازی 18 رشته جدید تحصیلات تکمیلی در سه سال اخیر

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در سه سال اخیر 18 رشته جدید در مقاطع ارشد، دکترا، فوق تخصص، دستیاری و فلوشیپ راه اندازی شده و یا در حال راه اندازی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکترسید امین آیت الهی موسوی در این رابطه افزود: در سه سال اخیر در دانشکده داروسازی چهار رشته شامل زیست فناوری دارویی و بیوتکنولوژی دارویی، سم شناسی، فارماگنوزی و کنترل دارو و فراورده های آرایشی بهداشتی در مقطع phD تاسیس و راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در دانشکده مدیریت نیز دو رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد شامل انفورماتیک پزشکی وکتابداری پزشکی و در مقطع  پی اچ دی رشته انفورماتیک پزشکی راه اندازی شده است.

وی گفت: رشته های بهداشت محیط گرایش سم شناسی محیطی و ارگونومی در مقطع ارشد و بهداشت محیط در مقطع پی اچ دی از سال 1394 در دانشکده بهداشت راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در دانشکده پزشکی موافقت اصولی راه اندازی رشته فیزیولوژی ورزشی در مقطع پی اچ دی از وزارتخانه گرفته شده و منتظر جذب دانشجو هستیم.

دکتر آیت الهی موسوی گفت: موافقت اصولی راه اندازی یک رشته در مقطع پی اچ دی در پژوهشکده آینده پژوهی در سلامت گرفته شده و منتظر هستیم در سال 98 دانشجویان را پذیرش کنیم.

وی ادامه داد: در مقطع دستیاری تخصصی رشته پزشک خانواده در سال 94، رشته چشم پزشکی در سال 95 راه اندازی و امسال در رشته رادیوآنکولوژی برای جذب دانشجو اقدام شده است.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه از موافقت اصولی وزارتخانه در راه اندازی رشته فوق تخصصی غدد درون ریز و متابولیسم بالغین در این دانشگاه خبر داد و گفت: منتظر جذب دانشجو هستیم.

دکتر آیت الهی موسوی گفت: در مقطع فلوشیپ در رشته درماتولوژی اطفال از سال 95 در این دانشگاه پذیرش دانشجو داریم و موافقت اصولی وزارتخانه با فلوشیپ سیتو پاتولوژی اعلام شده و امیدواریم از سال 98 اولین گروه دانشجویان را داشته باشیم.

وجود 34 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: 34 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه دانشجو پذیرش می کند.

 وی ادامه داد: در 10 سال اخیر، یک هزار و 80 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از این دانشگاه دانش آموخته شدند و 700 نفر نیز در حال تحصیل هستند.

وی گفت: در دانشکده بهداشت 8 رشته در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد که در 10 سال اخیر 945 نفر از این دانشکده دانش آموخته و 156 نفر مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در دانشکده پرستاری و در مقطع کارشناسی ارشد 7 رشته وجود دارد که در 10 سال اخیر 300 نفر فارغ التحصیل شدند و 154 نفر در حال تحصیل هستند.

دکتر آیت الهی موسوی گفت: در دانشکده پزشکی 9 رشته در مقطع ارشد است که 300 نفر در 10 سال اخیر فارغ التحصیل شدند و 120 نفر در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در دانشکده پیراپزشکی یک رشته در مقطع کارشناسی ارشد فعال است که 16 نفر فارغ التحصیل داشته و 22 نفر در حال تحصیل هستند.

وی گفت: دانشکده داروسازی با یک رشته کارشناسی ارشد، 34 فارغ التحصیل و 14 نفر در حال تحصیل، دانشکده مدیریت با 6 گروه آموزشی 155 فارغ التحصیل و 130 نفر در حال تحصیل و مرکز مطالعات دانشگاه با دو رشته کارشناسی ارشد 90 نفر در حال تحصیل و  32 نفر فارغ التحصیل داشته است.

16 نفر در مقطع ام پی اچ در حال تحصیل هستند

مدیرتحصیلات تکمیلی دانشگاه گفت: در دانشگاه علوم پزشکی 11 رشته در دانشکده های بهداشت و پزشکی در مقطع ام پی اچ فعال است که تاکنون 81 نفر فارغ التحصیل شده اند.

 وی شمار دانشجویان در حال تحصیل در مقطع ام پی اچ را 16 نفر ذکر کرد و گفت: 10 رشته در دانشکده بهداشت در این مقطع تحصیلی فعال است که در 10 سال اخیر63 نفر دانش آموخته و 11 نفر در حال تحصیل هستند.

وی گفت: در دانشکده پزشکی یک رشته در مقطع ام پی اچ وجود دارد که 18 نفر فارغ التحصیل و 5 نفر هم در حال تحصیل هستند.

24 رشته تحصیلی دانشگاه در مقطع پی اچ دی است

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه گفت: 24 رشته در این دانشگاه در مقطع پی اچ دی است که تاکنون 142 نفر فارغ التحصیل شدند و 225 نفر در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: سه رشته در این مقطع در دانشکده بهداشت است که 16 نفر فارغ التحصیل و 36 نفر در حال تحصیل؛ در دانشکده پرستاری نیز یک رشته در مقطع پی اچ دی وجود دارد که حدود 40 نفر فارغ التحصیل و 10 نفر در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: 6 رشته در دانشکده پزشکی است که 64 نفر فارغ التحصیل شدند و 93 نفر در حال تحصیل هستند.

وی افزود:در دانشکده داروسازی 6 رشته با دو نفر فارغ التحصیل و 14 نفر در حال تحصیل، در دانشکده طب سنتی ایرانی دو رشته با 9 نفر فارغ التحصیل و تحصیل 23 نفر، در دانشکده مدیریت در 5 رشته با 5 نفر فارغ التحصیل و 43 نفر در حال تحصیل و در دندان پزشکی با یک رشته 5 نفر فارغ التحصیل و 5 نفر هم در حال تحصیل در مقطع پی اچ دی هستند.

27 نفر در حال تحصیل در رشته های دکترای تخصصی پژوهشی

دکتر آیت الهی موسوی گفت: 27 نفر در 21 رشته دکترای تخصصی پژوهشی در حال تحصیل هستند و 11 نفر فارغ التحصیل شده اند.

455 نفر دستیار در دانشگاه در حال تحصیل هستند

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه شمار دانش آموختگان دستیاری را 775 نفر عنوان کرد و گفت: 455 نفر دستیار در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در دانشکده دندان پزشکی 58 نفر در 8 رشته تحصیلی  در مقطع دستیاری مشغول به تحصیل هستند و 134 نفر دانش آموخته شدند.

وی ادامه داد: 18 نفر از دستیاران مقطع فوق تخصص بالینی دانشکده پزشکی در دو رشته تحصیلی فارغ التحصیل و سه نفر در حال تحصیل هستند و دو نفر دستیار در مقطع فلوشیپ نیز در دو رشته از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

ثبت log book دانشجویان دکترای تخصصی به صورت الکترونیک

دکتر آیت الهی موسوی در مورد برنامه های آینده مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه گفت: ثبت Log book  دانشجویان دوره دکتری تخصصی به صورت الکترونیک در سامانه مدیریت ارزیابی فعالیت ها (در دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی به صورت پایلوت) از نیمسال دوم 98-97 انجام می شود.

وی بازنگری و الکترونیکی کردن فرآیند تسویه حساب فارغ التحصیلان حوزه تحصیلات تکمیلی، تدوین شیوه نامه تعیین داور خارجی در جلسات دفاع از پایان نامه، نحوه برگزاری آزمون جامع دانشجویان دکتری تخصصی و برطرف کردن مشکلات و موانع در راه انجام پایان نامه و فراغت از تحصیل دانشجویان به منظور جلوگیری از طولانی شدن مدت زمان تحصیل در راستای ارتقا سطح آموزش و پژوهش در این حوزه از جمله برنامه های آتی این مدیریت خواهد بود.

وی با اشاره به عملکرد مناسب دانشگاه در زمینه های آموزشی و پژوهشی درسالهای اخیر گفت: حرکت به سمت تبدیل دانشگاه از نسل دوم به نسل سوم و چهارم، با رویکرد مبتنی بر کارآفرینی، آموزش آن به صورت نظام مند به دانشجویان و حل مسائل جامعه با استفاده از منابع علمی و نظام یافته نیز از برنامه های کلان این حوزه است.

وی در پایان از مسئولان، معاونان مدیران گروه و روسای دانشکده ها و اعضای هیات علمی دانشکده ها و پرسنل فعال در تحصیلات تکمیلی قدردانی کرد .



نظر شما :
captcha