۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
کد : 24912-31689      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ شهريور   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ شهريور    تعداد بازدید : 1683
در کارگاه آموزشی kmc در معاونت بهداشتی مطرح شد:

اهمیت مراقبت آغوشی مادر و نوزاد پس از تولد

اهمیت مراقبت آغوشی مادر و نوزاد پس از تولد، در کارگاه آموزشی kmc در معاونت بهداشتی مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه، مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی در این کارگاه گفت:  KMC (kangoroo mother care) یا مراقبت آغوشی مادر و نوزاد پس از تولد نوزاد، روشی ساده و موثر برای ارتقاءسلامت نوزادان ترم و یا نوزاد پره ترم متولد شده با وزن کمتر از 2500 گرم و یا کمتر از 37 هفته است.

دکتر منصوره صافی زاده افزود: در این روش، نوزادان در روزها و هفته های اول تولد به صورت عمودی و برهنه روی قفسه سینه مادر و در تماس مستقیم پوست با پوست مادر قرار می گیرند و  با شیر مادر تغذیه می شوند.

وی ادامه داد: این امر موجب  می شود که تغذیه انحصاری با شیر مادر موفقیت آمیز بوده، همچنین تنظیم ضربان قلب نوزاد، کاهش آپنه در نوزادان تا75درصد، خواب آرام تر، بهبود وزن گیری به دلیل افزایش هورمون رشد، گرم ماندن نوزاد نارس، تکامل مغزی بیشتر و برقراری زودتر ارتباط مادر و نوزاد و افزایش احتمال ترخیص زودتر از بیمارستان، کاهش مدت بستری و هزینه کمتر را به دنبال خواهد داشت.

وی در خصوص برگزاری این کارگاه گفت: این کارگاه به منظور اسقرار مراقبت آغوشی، کسب مهارت پزشکان و پرستاران وتمامی ارائه دهندگان خدمت به نوزادان و مادران و آموزش دهندگان  به والدین به ویژه مادران  باردار برگزار شد.

در این کارگاه، مطالب آموزشی توسط دکتر سیروس سالاری معاون فنی معاونت بهداشتی، دکتر منصوره صافی زاده مدیر گروه سلامت خانواده، دکتر سبزواری فوق تخصص نوزادان و مریم به سرشت کارشناس نوزادان معاونت بهداشتی ارائه شد.

گفتنی است در این کارگاه کارشناسان  شیر مادر، کارشناسان نوزادان، مسئولین آموزشگاه بهورزی و مسئولین بهداشت خانواده شهرستان های تحت پوشش دانشگاه حضور داشتند.

 

 

IMG_0435
IMG_0438
IMG_0439
IMG_0440
IMG_0442
IMG_0443
IMG_0448
IMG_0450
نظر شما :
captcha