روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان
کد : 25281-28221      تاریخ انتشار : ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۲ ارديبهشت تعداد بازدید : 1338

اخبار دانشگاه | برگزاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان با حضور وزیر ارتباطات

برگزاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان با حضور وزیر ارتباطات
کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری، استاندار، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و جمعی از مسوولان استانی در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد.

  نسخه نویسی الکترونیک در بخش سرپایی و پذیرش اسناد بستری موضوعی بود که در این کار گروه بررسی شد.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این کارگروه گفت:

 

 باید مشکلات موجود در مسیر اجرای طرح نسخه الکترونیکی بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حل شود.

 

 محمد جواد آذری جهرمی ادامه داد: باید از یک درگاه واحد امکان رصد این طرح توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بیمه سلامت ایجاد شود.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این مطلب که اجرای طرح نسخه الکترونیک در استان کرمان نشان از عزم جدی و مدیریت جهادی در این حوزه دارد، اظهار کرد: اتصال بین سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت تا حدی ایجاد شده است و باید با سایر واحدها نیز اتصال برقرار شود.

 

وی با بیان این مطلب که مشکلات ارتباطی این طرح را اعلام تا در راستای رفع آنها اقدامات لازم صورت گیرد، اظهار کرد: محدودیت های ارائه خدمات دیتا در استان کرمان نیز باید بررسی شود تا مشکلات این مسیر حل و فصل شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این کارگروه گفت: طرح نسخه الکترونیکی با رویکرد بهینه سازی منابع در کرمان در سال 97 نسخه آغاز شد و در اجرای این طرح دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت همکاری خوبی داشتند.

 

دکتر حمید رضا رشیدی نژاد افزود: 90 درصد زیرساخت فنی و آمادگی این طرح در بخش دانشگاهی فراهم شده است ضمن آنکه در بخش خصوصی این کار آغاز شده است به طوری که تا کنون 50 هزار نسخه الکترونیکی ثبت شده است.

 

وی طرح نسخه نویسی الکترونیکی را یکی از اجزای پرونده الکترونیکی سلامت دانست و بیان کرد: در حال حاضر 550 مطلب(70 درصد) و 270 داروخانه به سامانه نسخه الکترونیک متصل است.