۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

تاریخ ایجاد: ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ آبان   تاریخ بروزرسانی: ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ آبان    تعداد بازدید : 3377

برگزاری کارگاه سکته حاد قلبی و آشنایی با طرح 247

کلاس آموزشی سکته قلبی ویژه پرستاران و بهیاران برگزار شد.

کلاس آموزشی اورژانس های قلب ( سکته های حاد قلبی) و آشنایی با طرح 247 امروز 14 آبان ماه در محل سالن آموزش بیمارستان شفا برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شفا؛ این کلاس آموزشی ویژه پرستاران و بهیاران با 6 ساعت آموزشی با تدریس دکتر امین مهدوی فلوشیپ قلب و عروق برگزار گردید.

 

دکتر مهدوی با بیان اینکه طرح 247 و یا به عبارتی ارائه خدمات قلبی عروقی 24 ساعته در هفت روز هفته است افزود: « با اجرای این طرح  مرگ‌ومیر ناشی از سکته‌های قلبی به میزان زیادی کاهش پیدا می کند.»

 

وی اظهار کرد:« زمانی‌ که گزارشی در خصوص بیمار دچار علائم قلبی به مرکز اورژانس پیش بیمارستانی اعلام می‌شود، آمبولانس مجهز به ارسال نوار قلبی به محل اعزام می‌شود. به محض رسیدن تکنسین‌های اورژانس پس از بررسی علائم اولیه، نوار قلبی تهیه و به صورت آنلاین به پزشک متخصص قلب که در مرکز دیسپچینگ مستقر است، ارسال می‌‌کنند. زمانی‌که پزشک نوار قلبی را بررسی و متوجه بروز سکته قلبی شد سریعا با بیمارستان‌های حامی طرح هماهنگی لازم انجام و کد ۲۴۷ را اعلام می‌کند که در نهایت بیمار در کم‌ترین زمان برای بستری و انجام اقدامات تخصصی مانند کار گذاری استنت قلبی، و ... به بیمارستان منتقل می‌شود.»

 

دکتر مهدوی گفت:« در این طرح ارائه خدمات تخصصی به بیمار سریع‌تر انجام می‌شود، در صورتی است که در گذشته بیمار پس از ارجاع به بیمارستان باید مراحل مختلفی مانند تهیه نوار قلبی، تست ورزش، رادیوگرافی و ... را طی می‌کرد و در نهایت پس از معاینه توسط متخصص اورژانس به متخصص قلب ارجاع و در صورت نیاز به اتاق عمل برای باز گشایی رگ منتقل می‌شد اما امروز بیمار در محل تشخیص و به محض ورود به بیمارستان وارد اتاق عمل می‌شود.

 

دانلود فایل کارگاه