۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

تاریخ ایجاد: ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ آبان   تاریخ بروزرسانی: ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ آبان    تعداد بازدید : 1223

برپایی ایستگاه سلامت به مناسبت هفته سکته مغزی در مرکز آموزشی درمانی شفا

به مناسبت هفته سکته مغزی ایستگاه سلامت در مرکز آموزشی درمانی شفا روز شنبه 26 آبان ماه با شعار "سکته مغزی قابل درمان است" برپا شد.

به مناسبت هفته سکته مغزی ایستگاه سلامت در مرکز آموزشی درمانی شفا روز شنبه 26 آبان ماه با شعار "سکته مغزی قابل درمان است" برپا شد.

 

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شفا؛ به مناسبت  هفته سکته مغزی در این مرکز درمانی با هدف افزایش آگاهی در خصوص علائم سکته مغزی، راه های پیشگیری، راه های درمان و اهمیت زمان مراجعه به مراکز درمانی ایستگاه سلامت بر پا گردید.

 

در این ایستگاه علاوه بر توزیع پمفلت های آموزشی، کنترل فشار خون و قند خون نیزبصورت رایگان انجام شد.

 

در حاشیه این ایستگاه سلامت، خانم دکتر ضیا الدینی متخصص مغز و اعصاب گفت: «سکته مغزی به دنبال اختلال در خون رسانی به مغز رخ می دهد و از علائم مهم آن بصورت انحراف صورت، ناتوانی در حرکت اندام ها و اختلال در تکلم می باشد».

 

همچنین دکتر ایرانمنش عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اهمیت زمان در سکته مغزی افزود:« زمان طلایی برای کاهش مرگ و میر و عوارض ناشی از سکته مغزی 3 ساعت از زمان شروع بروز علائم تا انتقال به مرکز درمانی است».

 

وی ادامه داد:« این مهم است که همشهریان گرامی در شهرستان کرمان و شهرهایی که 3 ساعت فاصله زمانی با شهر کرمان دارند بدانند که هنگام مواجهه با افراد مشکوک به سکته مغزی سریعاً با اورژانس 115 تماس گرفته و  به بیمارستان شفا مراجعه کنند زیرا مرکز درمانی شفا  بعنوان تخصصی ترین مرکز معالجه سکته های حاد مغزی در 7 روز هفته و به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به بیماران سکته مغزی و حامی طرح 724 است».