۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ آبان

 

                                                                      انفورماتیک

 

 

 

معرفی پرسنل

 

   

مسئول واحد انفورماتیک

 

       خانم مهندس مهدیه ریاحی 

 

       رزومه:متولد سال 1361 در سال 1388 استخدام مرکز بهداشتی درمانی شهرستان منوجان به عنوان          مسئول واحد آمار و فن فناوری اطلاعات شدند و در سال 1395 از مرکز بهداشت منوجان به مرکز بهداشت شهربابک            منتقل شدند و در حال حاضربعنوان مسئول واحد آمار و فن آوری اطلاعات در این شهرستان مشغول خدمت میباشند.

 

      تلفن تماس:34112087-034

 

 

 

 

 

شرح  وظایف

 

1- تهيه و به روز نگاه داشتن ،شناسنامه تجهيزات رايانه اي ، تجهيزات شبكه و شناسنامه نرم افزارهاي موجود ،به منظور ساماندهي اطلاعات تجهيزات موجوددر واحدها

2 - انجام مراحل كارشناسي فني خريد و تاييد فاكتورهاي خريد در محدوده سقف مجازدر بخشنامه هاي ارسال شده

3 - حضور مستمر در جلسات هماهنگي و بازآموزي هاي برگزار شده توسط مديريت

4 - اعلام نيازهاي آموزشي به مديريت و ارتقا سطح علمي و عملي با گرفتن آموزشهاي لازم و...

 

سخت افزار

  نظارت بر روند خريد تجهيزات رايانه اي:

     1- دريافت يا تكميل فرم درخواست خريد تجهيزات رايانه اي

     2- بررسي كارشناسي علت نياز خريد تجهيزات رايانه اي و تاييد ، يا عدم تاييد نياز

     3-تهيه ليست تجهيزات مناسب با نياز(در صورت تاييد نياز) طبق مشخصات ارائه شده از سوي مديريت فناوري اطلاعات وارتباطات دانشگاه

     4- تاييد فاكتورها از نظر فني و مطابقت با ليست تجهيزات و بررسي قيمت و اعلام نظر احتمالي در زمينه قيمت ها ( تاييد قيمت بر عهده كارپرداز مي باشد )

     5-كنترل فني تجهيزات خريداري شده از نظر تطبيق با فاكتور هاي تاييد شده ،به صورت زير:

       1-بررسي فني قطعات و گارانتي هاي ارائه شده و مطابقت با ليست تهيه شده وفاكتور تاييد شده

  فرآيند تعميرات:

    1- نصب سيستم عامل ها ونرم افزارهاي جانبي ،آنتي ويروس و... بر روي رايانه هاي موجود در واحدها

    2- تشخيص عيوب سخت افزاري سيستم ها و رفع عيب تجهيزات در حد آموزشهاي داده شده

    3- نظارت بر فرآيند ارسال تجهيزاتي كه نياز به تعمير دارند ( مانند : چاپگر ) به شركت هاي خصوصي وكنترل كيفيت تعمير تجهيزات

        تبصره - نظارت بر فعاليت شركت هاي پيمانكار طرف قرارداد از طريق چك ليست هاي نظارتي

 

شبکه

   1- نگهداري صحيح از كليه تجهيزات شبكه اعم ازActiveوPassiveبر اساس استاندارد هاي فن آوري اطلاعات و ارتباطات

   2 - تهيه مستندات جامع شبكه بر اساس استاندارد مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات

   3 - آگاهي كامل از كاربرد و نحوه عملكرد تجهيزاتActive

   4 - آگاهي كامل از نحوه ارتباط مركز تا ساختمان مركزي و دسترسي به شبكه اينترانت و اينترنت

   5 - آگاهي كامل از نحوه عيب يابي دروني شبكه و برخورد با مشكلات احتمالي

   6 - حفظ ، نگهداري ، پشتيباني و عيب يابي از نقطه ابتدايي تا انتهايي شبكه موجود

   7 - مطلع نمودن مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغيير ، تحولو نيازها

   8 - عيب يابي و رفع مشكل شبكه‌ا ي كليه سيستمهاي كامپيوتري موجود در مركز مربوطه(IPوكارت شبكه و... )

   9 - آشنايي با سيستم عامل لينوكس و مفاهيم اوليه شبكهNetwork +در حد آموزش هاي داده شده ( اختصاصي كارشناسان )

  10 - مطلع بودن از انجام هرگونه عمليات عمراني و تلاش جهت حفظ و نگهداري تجهيزات شبكه

 

نرم افزار

  1 - پيگيري و ارائه راهكارهاي مناسب جهت رفع مشكلات نرم افزاري و بهبود سيستم

  2 - مشاوره به واحد مربوطه جهت مكانيزه كردن فرايند ها

  3 - هماهنگي با مديريت فناوري اطلاعات در خصوص عقد قراردادهاي پشتيباني نرم افزارها

  4 - همكاري در تهيهRFP(تهيه ، تنظيم و مستند سازي نيازمند هاانتظارات واحد ازنرم افزار مورد تقاضا)

  5 - آشنايي فني با نرم افزار ها و سخت افزارهاي مربوطه( مانند حضور وغياب و دستگاه تايمكس ... ) در حد آموزش هاي داده شده

  6 - آگاهي از كليات(حيطه و نوع فعاليت هاي تحت پوشش) نرم افزارهاي واحد مربوطه جهت پيگيري مناسب تر مسائل مربوطه

  7 - نظارت و پيگيري روند تهيه فايل پشتيبان (Backup data)از نرم افزار ها بصورت دوره اي و آرشيو آنها

  8 - تاييد اتمام كار پروژه ها و يا فاكتور هاي نرم افزاري

  9 - مطلع بودن از هر گونه تغيير و تحول نرم افزاري

 

اتوماسیون اداری

  1-آگاهي كامل از تنظيمات نرم افزار اتوماسيون اداري در حد آموزش هاي داده شده

  2 - آشنايي كاربردي با سيستم اتوماسيون اداري جهت آموزش نرم افزار و رفع اشكال به كاربران شاغل در آن واحد در حد آموزش هاي داده شده

  3 - اطلاع رساني از وضعيت سيستم اتوماسيون اداري و كاربران ( فعال - تغيير سمت و....) در آن مركز