۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
تاریخ ایجاد: ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۹ فروردين   تاریخ بروزرسانی: ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۹ فروردين    تعداد بازدید : 3678

اجرایی شدن برنامه استحقاق سنجی درمان در بیمارستان های این استان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان از اجرایی شدن برنامه استحقاق سنجی الكترونيكي درمان در بیمارستان های این استان خبر داد و گفت: برنامه استحقاق سنجي درمان به صورت پایلوت در دانشگاه های علوم پزشکی البرز، مازندران، فارس و دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان در حال انجام است

 

 

 دکتر مرتضی هاشمیان افزود: از اواخر سال گذشته دستورالعمل و شیوه نامه این برنامه از سوی وزارت بهداشت ابلاغ و در دانشگاه های عنوان شده اجرایی شده است.

 وی ادامه داد: شناسایی پوشش بیمه ای فرد و همپوشانی بیمه ای، جلوگیری از ورود اطلاعات هویتی چند باره بیماران در سامانه های موازی در هنگام پذیرش از اهداف برنامه استحقاق سنجی درمان در بیمارستان هاست.

وی کاهش زمان پذیرش بیماران بستری و مديريت هزینه های مترتب در بیمارستان ها را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

به گفته دکتر هاشمیان برنامه استحقاق سنجی درمان در بیمارستان ها در حال حاضر در بیمارستان های دولتی دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان شامل دانشگاه های کرمان، جیرفت، بم، رفسنجان و دانشکده سیرجان در حال اجراست و در آينده نزديك به تمامي مراكز درماني تعميم خواهد يافت.

وی گفت: در مرحله اول برنامه، دفترچه کاغذی بيمه حذف و با ثبت كد ملي، شناسه رهگيري سماد(سامانه مديريت ارجاعات درمان) به صورت آنلاين براي بستري شدن بيمه شده صادر مي شود كه معادل يك برگ دفترچه است که ناظر بيمارستاني با استفاده از اين بارکد، مي تواند

مشخصات بیمار و سابقه خدمات بيمه اي وي را داشته باشد.

 وی گفت: همکاری بين بخشي خوبی در دانشگاه بين ناظران بیمه سلامت و پرسنل آی تی مراکز درماني در اجرایی شدن این برنامه وجود دارد.

 

 به گفته وی در آینده نزدیک و در راستاي دولت الكترونيك، این برنامه در تمامي خدمات بستري و سرپايي حوزه سلامت کشور اجرایی می شود.