۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
تاریخ ایجاد: ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۴ مهر   تاریخ بروزرسانی: ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۴ مهر   
نشست خبری با اصحاب رسانه

نظارت کامل این معاونت بر تولید و عرضه مواد غذایی

            معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان  دراولین روز از هفته جهانی غذا بیان کرد: سازمان غذا و دارو و وزارت جهاد کشاورزی با تعامل خوب، نظارت کامل را بر تولید و عرضه مواد غذایی دارند.

  دکتر" علی اسدی پور" در نشست خبری به مناسبت روز جهانی غذا با اشاره به اجرای طرح آزمایش باقی مانده سموم بر مواد غذایی گفت: بالغ بر 20 نوع فراورده کشاورزی، میوه، سبزی و صیفی در این طرح روزانه مورد بررسی قرار می گیرد.

 وی اضافه کرد: همچنین سازمان غذا و دارو و به تبع آن معاونت های غذا و دارو در دانشگاه های علوم پزشکی برنج و گندم را از نظر باقی مانده سموم و فلزات سنگین مورد پایش و ارزیابی قرار می دهند.

دکتر اسدی پور گفت: یکی از دغدغه‌هایی که مردم دارند این است که آیا غذایی می‌خورند سالم است؟ و یکی از وظایف سازمان این است که همه مواد غذایی که در بازار عرضه می‌شود را هر روز مورد آزمایش قرار داده تا از سلامت مواد غذایی مطمئن شود .

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید برآنکه سازمان غذا و دارو درحد امکانات خود تلاش می‌کند که غذایی در اختیار مردم قرار داده می‌شود سالم باشد، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بر فرایند تولید و عرضه غذا نظارت دارد .

دکتر اسدی‌پور با بیان این مطلب که موادی سلامت آنها مورد تایید نباشد معدوم می‌شوند، ادامه داد: فراورده‌های غذایی که به صورت قاچاق وارد بازار می‌شود، سلامت آنها مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست .

 مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان وظیفه معاونت غذا و دارو  را کنترل، نظارت و ارزیابی مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی  دانست و گفت: این امر  به روش‌های مختلف در سال های متمادی انجام می شود.

دکتر منصور قنبری زاده گفت: این معاونت انواع فرآورده های کشاورزی را از نظر باقیمانده سموم کنترل می‌کند.

وی شناسایی انبارهای نگهداری مواد غذایی را از دیگر اقدامات این معاونت دانست و بیان کرد: برخی از این انبارها استاندارد لازم نداشت که در ابتدا آموزش‌های لازم ارائه و صاحبان این انبار ها را ملزم کردیم که باید پروانه از وزارت بهداشت دریافت کنند .

وی تغییر الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت را شعار سال جاری معاونت غذا و دارو اعلام کرد .

  وی در ادامه به وجود هزار و 500 آرایشگاه زنانه در شهرستان کرمان اشاره کرد و گفت:  در زمینه کنترل آرایشگاه ها نیز این معاونت در سال های گذشته ورود پیدا کرده به طوری که در 9 ماهه گذشته تاکنون 200 آرایشگاه بازدید که حدود 200 رنگ برای تتو که مورد تایید وزارت بهداشت نبوده و همچنین 50 دستگاه تتو که استاندارد نبودند، جمع آوری شده است .